Proteus Design Suite program eğitimi
Proteus Design Suite program training
2.4. SCHEMATİC CAPTURE (ISIS) ORTAMI ARAÇ ÇUBUKLARI
Proteus Design Suite 8, Schematic Capture (ISIS) ortamında aşağıda gösterilen araç çubukları mevcuttur.
2.4.1. Command Toolbars (Komut Araç Çubuğu)
Bu araç çubuğu 5 parçadan oluşmaktadır. “File Project” ile “Application” araç çubukları; 1 bölümde (Başlık 1.5’in alt başlıkları olan 1.5.1 ve 1.5.2’de) anlatılmıştı.
File /
Project Commands (Dosya / Proje)
|
|
Application
Commands (Uygulama)
|
|
Display
Commands (Ekran araç çubuğu)
|
|
Editing
Commands (Düzen)
|
|
Design
Tools (Dizayn Araçları)
|
|
2.4.2. Display Commands (Ekran araç çubuğu)
Redraw Display
|
Redraw Display: Tasarım alanı ekranını
refresh yap (yenile)
|
Toogle Grid
|
Toogle
Grid: Tasarım
alanında ızgaranın görünüp/görünmeyeceğini veya şeklini belirler.
|
Toogle False Origin
|
Toogle
False Origin: Tasarım
alanında yeni bir orijin noktası belirleme imkânı sağlar.
|
Center At Cursor
|
Center At
Cursor: Bu
düğme seçildikten sonra, tasarım alanında herhangi bir yere tıklanırsa, orası
merkez seçilir ve ekran o noktadan merkezlenir.
|
Zoom In
|
Zoom
In: Tasarım
alanındaki görüntüyü büyütür.
|
Zoom Out
|
Zoom Out: Tasarım alanındaki görüntüyü
küçültür.
|
Zoom To Area
|
Zoom To
Area: Tasarım
alanında bulunan çalışma üzerinde, seçilen bir bölümün büyütülmesi
(zoom'lama)
için kullanılır
|
2.4.3. Editing Commands (Düzen Araç Çubuğu)
Undo Changes
|
Undo
Changes: Son yapılan işlemi geri alır.
|
Redo Changes |
Redo
Changes: Son yapılan geri alma işlemini iptal eder.
|
Cut To Clipboard
|
Cut To
Clipboard: Seçilen elemanı ya da belirlenen bloğu keserek, panoya alır.
|
Copy To Clipboard
|
Copy To
Clipboard: Seçilen elemanı ya da belirlenen bloğu panoya kopyalar.
|
Paste From Clipboard
|
Paste From
Clipboard: Panodaki elemanı ya da bloğu tasarım alanına yapıştırır.
|
Block Copy |
Block Copy:
Tasarım alanında seçilen bir elemanı ya da belirlenen bir bloğu kopyalayarak
çoğaltır.
|
Block Move
|
Block
Move: Tasarım alanında seçilen bir elemanı ya da belirlenen bir bloğu başka
bir yere taşır.
|
Block Rotate
|
Block
Rotate: Tasarım alanında seçilen bir elemanı ya da belirlenen bir bloğu
istenilen derecede döndürür.
|
Block Delete
|
Block
Delete: Tasarım alanında seçilen bir elemanı ya da belirlenen bir bloğu
siler.
|
Pick parts from libraries |
Pick parts
from libraries: Kütüphanede bulunan mevcut elemanlar içerisinden, seçilen
elemanın malzeme kutusuna eklenmesini ve aynı isme sahip bir eleman mevcutsa
seçilen elemanın bununla yer değiştirmesini sağlar.
|
Make Device
|
Make
Device: Yeni bir eleman oluşturmak için kullanılır.
|
Package Tool
|
Package
Tool: Tasarım alanından bir eleman seçilir ve bu düğmeye tıklanırsa, seçilen elemanın
kütüphane bilgileri ve ayrıca PCB ayak bağlantıları ekrana gelir.
|
Decompose
|
Decompose: Seçilen elemanın pin ve
grafikler gibi, bileşenlerine ayrılmasını sağlar.
|
2.4.4. Design Tools (Dizayn Araçları)
Wire Autorouter |
Wire
Autorouter: Otomatik
bağlantı aktif/pasif. Aktif ise, program bağlantı yollarını
kendisi belirler; pasif ise kullanıcının kendisi belirler, (genellikle
aktif tercih edilir.) Ayrıca, aktif iken her bağlantının izleyeceği yolun tam
olarak çizimine gerek kalmadan, hattın gideceği son noktayı göstermenin,
çizimin yapılabilmesi için yeterli olmasını sağlar.
|
Search_Tag |
Search_Tag: Eleman arar ve denk olan
elemanları işaretler.
|
Property Assignment Tool |
Property
Assignment Tool: Property
Assignment Tool penceresini çağırır, eleman özellikleri yönetimini sağlar.
|
New (Root) Sheet |
New (Root)
Sheet: Yeni
boş bir tasarım alanı (sheet-katman) açar. Design menüsünden istenilene
geçilir.
|
Remove/Delete Sheet |
Remove/Delete
Sheet: Çalışılan
(aktif olan) tasarım alanını (katmanı) yok eder.
|
Exit to Parent Sheet |
Exit to
Parent Sheet: Hiyerarşik
tasarımda alt çalışma sayfasına (katmana) geçilir.
|
Electrical Rules Check |
Electrical
Rules Check: Devrede
elektriksel hata olup olmadığına dair rapor verir.
|
2.5. Mode Selector Toolbar (Tasarım Araç Çubuğu)
Bu araç çubuğu 3 bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler: Main Modes, Gadgets
ve 2D Graphics araç çubuklarıdır. Aşağıda sırası ile bu bölümler incelenmiştir:
2.5.1. Main Modes (Ana Modlar)
Selection Mode
|
Selection
Mode: Eleman (component) seçmek
ve düzenlemek için kullanılır.
Fare
imleci seçim moduna alınır.
|
Component Mode |
Component
Mode: Tasarım
alanında kullanılan elemanların malzeme kutusunda listelenmesi
için kullanılır. Ayrıca kütüphane bileşenlerinin yönetimini
sağlar.
|
Junction Dot Mode
|
Junction
Dot Mode: Bağlantı
(birleşme) noktası koyar.
|
Wire Label Mode
|
Wire Label
Mode: iletken
(hat) bağlantısını etiketlemek, isimlendirmek için kullanılır.
|
Text Script Mode
|
Text
Script Mode: Metin
yazmak için kullanılır.
|
Buses Mode
|
Buses
Mode: Çoklu
iletken çizmek için kullanılır.
|
Subcircuit Mode
|
Subcircuit
Mode: Hiyerarşik
dizaynlarda port bağlantı noktalarının belirtilmesini sağlar.
|
2.5.2. Gadgets (Aygıtlar)
2.5.3. 2D Graphics (iki Boyutlu Grafikler)
2.6. Orientation Toolbar (Yön ve Döndürme Araç Çubuğu)
Bu araç çubuğu 2 bölümden oluşur. Bu bölümler; Rotation (Döndürme Araç
Çubuğu) ve Reflection (Yansıma - Ayna Araç Çubuğu). Aşağıda sırasıyla bu
bölümler incelenmiştir:
2.6.1. Rotation (Döndürme Araç Çubuğu)
Rotate Clockwise
90/Sağ
|
Rotate
Clockwise: Seçilen
elemanı 90 derece sağa döndürür.
|
Rotate Anti-Clockwise-90/Sol
|
Rotate
Anti-Clockwise: Seçilen
elemanı 90 derece sola döndürür.
|
Angle-El
İle
|
Angle: Döndürme işlemi için
kullanılacak olan açının girilmesini sağlar.
|
2.6.2. Reflection (Yansıma - Ayna Araç Çubuğu)
X-Mirror/Yan
|
X-Mirror: Komponentin yatay
da (horizontal) yansıma (reflection)’sını alır. (MIRROR -
X)
|
Y-Mirror/Dik
|
Y-Mirror: Komponentin dikey
de (vertical) yansıma (reflection)’sını alır. (MIRROR -
Y)
|
2.7. The Animation Control Panel (Animasyon Kontrol Paneli)
No comments